måndag 3 oktober 2011

Stockholm tur och retur!

Sömnig Carla
Nu har Carla varit med sin uppfödare och en hel hundflock på utställning.
I torsdags lämnade jag med viss vånda över prinsessan till "Gammelmatte" för att åka till tibethund.
Oj så tomt det blev, men både snabeldraken och tvättmaskinen fick motion den kvällen.
Tibben verkade i alla fall tycka att äventyret var kul och åt som en häst tydligen :)
För att motverka den värsta separationsångesten så åkte jag på en liten semestertripp till varghundsväninnan och hennes matte. Jag blev ordentligt bortskämd hela helgen (Tack Linda!) och Mimran kom med söta ömhetsbetygelser.
I söndags fick jag äntligen hämta hem min vackra prinsessa och vad gör väl det, att domaren antagligen var blind som inte fattade att hon är snyggast? Jag skrattade gott när jag läste kritiken som var allt annat än bra men inte speciellt nära sanningen :)
C tog på sig nattluvan när hon kom hem och har mer eller mindre sovit sen dess.
Det är jobbigt att åka bort och inte blir hon piggare av löpet heller men oj så gott vi sov i natt!
Vi håller tummarna för en bättre domare i nordichallen till helgen.

2 kommentarer:

  1. Skönt att hon är hemma, vacker vet vi ju att hon är :)

    SvaraRadera
  2. Tack Elisabeth, ja det är ju tur att vi vet bättre ;)

    SvaraRadera